Blog firmowy i sklep e-commerce – przekonaj się, że to świetne połączenie!

Data dodania: 23.01.2018


Myślisz nad założeniem bloga firmowego, który miałby działać przy twoim sklepie e-commerce? Pomożemy odnaleźć ci drogę do pełnego sukcesu w blogowaniu. Przede wszystkim powinieneś określić, w jakim celu planujesz prowadzić bloga. Kolejny etap to użyteczne informacje, w których na pierwszym miejscu postawisz wiedzę pośrednio powiązaną z twoimi produktami lub usługami. Ale być może chcesz założyć bloga, aby dzielić się z klientami różnego rodzaju aktualnościami, informować o nowościach, promocjach, różnego rodzaju wydarzeniach. Decyzja należy wyłącznie do Ciebie, ale niezbędna jest tu analiza własnej działalności i zapoznanie się z najsilniejszymi trendami.

Zacznijmy od ważnego elementu bloga, jakim jest jego osobowość. Tak, tak – dobrze przeczytałeś. Twój blog może posiadać własną osobowość. Wszystko jest wynikiem rozwoju marketingowego, poprzez który konsumenci zaczęli łączyć marki z konkretnymi emocjami. Z czym kojarzy Ci się marka Volvo? Większość ludzi gdy słyszy jej nazwę, myśli o bezpieczeństwie podróżowania. Kiedy z kolei stykamy się z taką marką jak Adidas – od razu wiemy, że ma ona dużo wspólnego ze sportem i aktywnym trybem życia. Niektóre marki są przez nas bardziej lubiane – inne mniej. Podobnie jest z zaufaniem, jakim je darzymy. Jeżeli nie posiadamy ogromnego budżetu reklamowego, zaistnienie w świadomości klientów i pozostanie tam będzie dość trudne i czasochłonne. Blog może mieć charakter personalny – ludzie powinni mieć świadomość tego, kto jest jego autorem. Przedstaw się zatem jako osoba z krewi i kości, aby nabrali do ciebie zaufania i polegali na wygłaszanych przez ciebie opiniach.

Projektowanie stron Szczecin

Zastanawiasz się, jaką tematykę poruszać na blogu?  Tematy blogowe mogą być naprawdę zróżnicowane, jednak warto przemyśleć strategię, którą będziemy się kierować w dalsze j aktualizacji bloga. Przede wszystkim zadbaj o rzetelny research, zakończony bazą informacji – np. w formie mapy myśli, dzięki której podzielisz informacje np. ze względu na działy tematyczne. Następnie stworzysz listę kategorii bloga i to już sporo.

Podczas tworzenia bazy tematów oraz w kolejnym etapie – pisania gotowych tekstów, ważne jest abyś prześledził liderów opinii pochodzących z kraju oraz zza granicy. Musimy wzorować się na osobach, które w danych grupach tematycznych samodzielnie dokonały zbudowania społeczności i są powszechnie uważane za specjalistów w tej dziedzinie – możemy bardzo dużo się od nich nauczyć. Śledzenie ich to regularny dostęp do nowych informacji. Warto również korzystać z narzędzi udostępnionych przez gogle, takich jak AdWords, dzięki którym sprawdzimy liczbę wyszukać naszych fraz kluczowych.

Pozycjonowanie stron internetowych Szczecin