Strony internetowe

Blog firmowy i sklep e-commerce to świetne połączenie!

e commerce

Myślisz nad założeniem bloga firmowego, który miałby działać przy twoim sklepie e-commerce? Pomożemy odnaleźć ci drogę do pełnego sukcesu w blogowaniu. Przede wszystkim powinieneś określić, w jakim celu planujesz prowadzić bloga. Kolejny etap to użyteczne informacje, w których na pierwszym miejscu postawisz wiedzę pośrednio powiązaną z twoimi produktami lub usługami. Ale być może chcesz założyć bloga, aby dzielić się z klientami różnego rodzaju aktualnościami, informować o nowościach, promocjach, różnego rodzaju wydarzeniach. Decyzja należy wyłącznie do Ciebie, ale niezbędna jest tu analiza własnej działalności i zapoznanie się z najsilniejszymi trendami.

Blog może mieć własną osobowość

Zacznijmy od ważnego elementu bloga, jakim jest jego osobowość. Tak, tak – dobrze przeczytałeś. Twój blog może posiadać własną osobowość. Wszystko jest wynikiem rozwoju marketingowego, poprzez który konsumenci zaczęli łączyć marki z konkretnymi emocjami. Z czym kojarzy Ci się marka Volvo? Większość ludzi gdy słyszy jej nazwę, myśli o bezpieczeństwie podróżowania. Kiedy z kolei stykamy się z taką marką jak Adidas – od razu wiemy, że ma ona dużo wspólnego ze sportem i aktywnym trybem życia. Niektóre marki są przez nas bardziej lubiane – inne mniej. Podobnie jest z zaufaniem, jakim je darzymy. Jeżeli nie posiadamy ogromnego budżetu reklamowego, zaistnienie w świadomości klientów i pozostanie tam będzie dość trudne i czasochłonne. Blog może mieć charakter personalny – ludzie powinni mieć świadomość tego, kto jest jego autorem. Przedstaw się zatem jako osoba z krewi i kości, aby nabrali do ciebie zaufania i polegali na wygłaszanych przez ciebie opiniach.

Jaką tematykę bloga wybrać?

Zastanawiasz się, jaką tematykę poruszać na blogu?  Tematy blogowe mogą być naprawdę zróżnicowane, jednak warto przemyśleć strategię, którą będziemy się kierować w dalsze j aktualizacji bloga. Przede wszystkim zadbaj o rzetelny research, zakończony bazą informacji – np. w formie mapy myśli, dzięki której podzielisz informacje np. ze względu na działy tematyczne. Następnie stworzysz listę kategorii bloga i to już sporo.

Podczas tworzenia bazy tematów oraz w kolejnym etapie – pisania gotowych tekstów, ważne jest abyś prześledził liderów opinii pochodzących z kraju oraz zza granicy. Musimy wzorować się na osobach, które w danych grupach tematycznych samodzielnie dokonały zbudowania społeczności i są powszechnie uważane za specjalistów w tej dziedzinie – możemy bardzo dużo się od nich nauczyć. Śledzenie ich to regularny dostęp do nowych informacji. Warto również korzystać z narzędzi udostępnionych przez gogle, takich jak AdWords, dzięki którym sprawdzimy liczbę wyszukać naszych fraz kluczowych.

Similar Posts

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *