Czy CRM będzie przydatnym narzędziem także w Twojej firmie?

Data dodania: 23.11.2017


CRM, czyli Customer Relationship Management to innymi słowy zarządzanie kontaktami z klientami. To wygodne narzędzie sprawdzi się w każdej firmie i w wielu różnych branżach. Jego głównym zadaniem jest wytwarzanie szczerej i owocnej w skutkach więzi pomiędzy firmami, a ich klientami. Dzięki CRM możemy również zwiększyć zaufanie klienta do naszej firmy – nie zapominaj że odpowiednio pozytywne stosunki z klientami są niezwykle istotne. Pamiętaj, że w dzisiejszych warunkach rozwiniętej konkurencyjności, pozyskanie klienta zostało w dużej mierze utrudnione – CRM stanowi narzędzie, które pozwoli Ci na stworzenie relacji na naprawdę wysokim poziomie.

Strony internetowe Poznań

Czym jest CRM?

Kogo pracę może wspomóc CRM? Z pewnością będzie przydatny dla działów marketingowych, sprzedażowych, a także tych obsługujących klienta i nawet dla zarządu. To rozwiązanie ułatwia wszystkie fazy kontaktu na linii firma – klient, począwszy od rozpoznania potrzeb, przez dokonanie transakcji, na obsłudze posprzedażowej, która jest niezwykle istotna w budowaniu pozytywnych relacji kończąc. Jakie mamy rodzaje systemów?

operacyjny – zbiera i udostępnia dane związane z klientem, ułatwiając jednocześnie jego codzienną obsługę, CRM operacyjny skupia się na kwestiach związanych z marketingiem, sprzedażą oraz wsparciem technicznym – można zauważyć tu poszczególne etapy kontaktu z klientem, od pozyskania, przez transakcję, aż po utrzymywanie stałych kontaktów

interaktywny – zwany również komunikacyjnym – jego misja to obsługa większości kanałów komunikacji klienta z firmą

analityczny – ma za zadanie monitorować klientów oraz to, w jaki sposób się zachowują – możemy dowiedzieć się dzięki niemu wielu istotnych informacji o kliencie, ocenić jego lojalność, a także zrobić analizę koszyka zakupowego.

 

Po co Ci CRM?

Nie wiesz, czy CRM będzie niezbędny w Twojej firmie? Musisz uświadomić sobie, jak istotnymi są relacje podejmowane z klientami, a dzięki indywidualnemu podejściu możemy stale budować ich lojalność. Nie ukrywamy, że jest to proces pracochłonny. CRM z pewnością usprawni funkcjonowanie Twojej firmy, a także ułatwi Ci przechowywanie ważnych danych dotyczących klientów i partnerów biznesowych. Będziesz mógł wygodnie zarządzać archiwum twojego klienta, sprawdzać korespondencję, przesyłać oferty, a także organizować prace całej firmy.

To nie wszystko – jeśli jesteś właścicielem przedsiębiorstwa, masz również możliwość sprawnego monitorowania całościowego procesu związanego z obsługą klienta, który każdego dnia jest wykonywany przez zatrudnione przez ciebie osoby. Efektywne zarządzanie przedsiębiorstwem jest niemal na wyciągniecie ręki. Niezależnie od tego, czy chcesz usprawnić funkcjonowanie swojej firmy, czy jedynie uporządkować kontakty z różnymi klientami – postaw na system CRM.

Strony internetowe Szczecin