Digital customer journey elementem content marketingu

Data dodania: 18.08.2017


Spójrz na podejmowane przez siebie działania jako właściciela firmy działającej w Internecie z punktu widzenia potencjalnego klienta. To doskonały sposób na to by ulepszyć strategie marketingową. Dzięki digital customer journey masz możliwość monitorowania przebiegu poszczególnych kampanii, usuwania wszelkich błędów widzianych z perspektywy odbiorcy oraz wprowadzania korzystnych innowacji, które przełożą się na podniesienie poziomu obsługi klientów. Postaw na interakcje! Jak wygląda digital costumer journey? Jakie ma zalety? Wszystko znajdziesz w tekście poniżej.

Ścieżka zakupowa niczym podróż

Proces zakupowy jest podróżą, której świadomi nie są klienci. Jednakże ma ona miejsce od pierwszej decyzji skłaniającej ich do zakupu. Ścieżka zakupowa to wiele elementów, z którymi warto się zapoznać by poznać każdy szczegół wpływający na rosnąca lub spadającą sprzedaż. Costumer journey można przedstawić graficznie w formie mapy, to pomoże wzmocnić działania promocyjne w wszystkich punktach, jakie tego wymagają. Po pierwsze, należy zebrać informacje, dzięki którym dowiemy się dokładnie kto jest klientem naszej marki i jakich aktywności się podejmuje oraz jakie posiada doświadczenia. Następnie na podstawie zebranych danych tworzymy katalogi odpowiadające różnym osobowością klientów po to by zaobserwować jak na nasze działania reklamowe reagują ludzie o różnym usposobieniu. Szukaj momentów, które spotykają się z najbardziej pozytywnymi i negatywnymi reakcjami. Po to żeby wzmocnić korzyści i osłabić negatywne aspekty. Poza tym masz okazję by stworzyć komunikacje odpowiednią dla poszczególnych targetów zainteresowanych Twoimi produktami lub usługami! Na mapie zaznaczaj, kiedy dochodzi do interakcji między danym typem klienta a reklamą. Mogą one polegać na dokonaniu zakupów albo rezygnacji z towaru. Konieczne będzie opracowanie planu działania wobec występujących zjawisk. Będzie on musiał być wdrożony by znacznej poprawie uległy Twoje statystyki sprzedażowe. Przetestuj nowe rozwiązania kilka razy. Dzięki temu uzyskasz wiedze o tym, które z pomysłów są trafione, a nad jakimi musisz popracować.

Dlaczego warto?

Digital customer journey pozwala lepiej poznać potrzeby, oczekiwania klientów. Wpływasz na kreowanie ich nowych doświadczeń powiązanych z Twoją marką. Masz możliwość zmienienia sposobu postrzegania firmy. Ponadto przyjrzenie się profilowi odbiorców, ich sposobie myślenia daje przewagę konkurencyjną. Nie każda firma zastanawia sę nad tym jak jej działania odbiera grupa docelowa. Często zapomina się, że poziom wiedzy o kliencie oraz sposób jego obsługi to kluczowe czynności wpływające na zyski. Warto dbać o to by były one na jak najwyższym poziomie. Ponieważ celem jest by klienci wracali do danej marki ponownie  rekomendowali ją innym ludziom. Wzrost satysfakcji i dobrych doświadczeń związanych z firmą równa się wzrost zawierania transakcji kupna sprzedaży! Większe zaangażowanie odbiorców to ronież mniejsza szansa na to by podejmowali oni decyzję o rezygnacji z kupna wybranych produktów bądź usług.

W związku z powyższy twórz mapy podróży klientów obrazujące proces zakupów. Możesz jedynie zyskać pozytywne rekomendacje i rosnące słupki w statystykach sprzedażowych. Przeprowadzisz zmiany w funkcjonowaniu swojej strategii marketingowej oraz innych działań podejmowanych przez firmę w celu pozyskania klientów. Innowacyjność jest w cenie, dlatego spróbuj spojrzeć na swój biznes z perspektywy jego odbiorców.

Stwórz wymarzony sklep internetowy, witrynę www, aplikacje wspierające rozwój Twojego e-biznesu w sieci. Podejmij współpracę z G2 TEAM. Doświadczona i uznana w Europie agencja przyczyni się do Twojego sukcesu w Internecie. Mapuj działania klientów by móc ulepszać również od strony technicznej narzędzia przyczyniające się do funkcjonowania Twojej firmy. Eksperci będą służyli Tobie wszelkimi radami jednocześnie przekuwanymi w innowacyjne rozwiązania.