Opinie i rekomendacje w marketingu on-line, czyli o digital custumer experience

Data dodania: 14.09.2017


Jeżeli nie wiesz do dzisiaj czym jest sławne CX, a prowadzisz marketing internetowy to z poniższego artykułu zdobędziesz istotną wiedzę. Ponieważ costumer experience to doświadczenia klientów korzystający z promowanych produktów i usług w Internecie. Szukając odpowiedzi na pytanie, czym jest CX z pewnością natrafiłeś na wiele wyjaśnień terminu.

Pojęcie nie posiada jednoznacznego określenia uznanego przez większe grono osób zawodowo zajmujących się marketingiem on-line. Jednakże zbierając wiele wytłumaczeń można odnaleźć w nich punkty styczne prowadzące do cennej informacji wyjaśniającej niejasną terminologię. Ostatecznie, CX jest zbiorem doświadczeń jakie nabywa użytkownik Internetu odwiedzając poszczególne kanały komunikacyjne marki w wirtualnej przestrzeni, co przekłada się na kreacje obrazu danej firmy w świadomości internautów. Im więcej pozytywnych zdarzeń będzie miało miejsce w doświadczeniu z marką, tym lepiej dla dobrych opinii. Znacznie gorzej, gdy dochodzi do sytuacji negatywnych. Wtedy nie ma co liczyć na pozytywne rekomendacje od osób, które doskonale zapamiętają błędy komunikacyjne.

Co ciekawe, interakcje między kanałem komunikacji, a jej odbiorcami są mocne tylko w wybranych momentach, jakie zapadają w ich pamięci. Nie jest tak, że odbiorcy zapamiętają każdy wpis na Instagramie czy Facebook’u, ale z pewnością zarejestrują te budzące emocje.

Jak posiadać grono wiernych i zadowolonych klientów?

Zapamiętaj, że aby pozyskać zadowolonego klienta, który będzie świadomy Twojej marki i zaangażowany w nią musisz wyróżnić się na tle pozostałych konkurentów z branży. Inaczej, mimo że ktoś kupi Twój produkt lub usługę to bardzo szybko zapomnij jakiej marki były. Nie praktykuj wyróżniania się w negatywny sposób np. poprzez ignorancję. Jeżeli posiadasz zapchaną skrzynkę e-mail w swoim sklepie internetowym to popełniasz ogromny błąd komunikacyjny i z pewnością milczenie jest zapamiętywane. Przejrzyj swoje kanały komunikacji w social mediach poszukując negatywnych opinii zignorowanych ludzi. Mają one ogromną moc i będą sukcesywnie przekładać się na spadające słupki sprzedaży. Postępując w powyższy sposób, chociaż może zachęcasz do zakupu towaru niskimi cenami, wysoką jakością i rabatami, to kompletnie psujesz pozytywny Customer Experience nie odpowiadając na zapytania klientów i ich tracisz bezpowrotnie. To zdecydowanie nie jest celem przedsiębiorcy prowadzącego e-biznes. Masz dążyć do zauroczenia swoich klientów idealnością marki, nie tylko w formie produktu czy usługi, ale także w komunikacji. Spraw, aby klienci powracali do Ciebie i polecali firmę znajomym oraz rodzinie z szczerym uśmiechem na ustach, a z pewnością osiągniesz sukces! Jego podwalinami są pozytywne rekomendacje i to one muszą być jednym z najważniejszych priorytetów w strategii komunikacyjnej. Zabiegaj o fanów firmy nawet po zakupach. Poproś ich o ocenę procesu zamówienia. Nieustanna troska daje pożądane efekty!

Zastanawiasz się jak zbudować pozytywne relacje z klientami? Chcesz tego dokonać za pośrednictwem dobrobytu, którym jest Internet i marketing on-line? Możesz samodzielnie szukać drogi tracąc sporo cennego czasu, ale także skorzystać z współpracy ze specjalistami firmy G2 TEAM. To tutaj dowiesz się co możesz zrobić by sprzedawać częściej i więcej. G2 TEAM oprócz komunikacji w Internecie pomaga uporać się z wszelkimi wyzwaniami technologicznymi, takimi jak np. zbudowanie estetycznej witryny www, założenie funkcjonalnej platformy internetowej i wiele innych. Szeroki wachlarz usług znajdziesz na stronie G2 TEAM, gdzie umieszczono również interesujące i rozbudowane portfolio. Obrazuje ono umiejętności zatrudnionych w zespole profesjonalistów. Uznanie klientów z zagranicy i Polski to dowód na wysokiej klasy profesjonalizm świadczonych usług. Nie szukaj drogi na skróty. Sukces osiągniesz bazując na doświadczeniu G2 TEAM!