Plusy i minusy współpracy z influencerami

Data dodania: 15.09.2017


Influencerzy, którzy są liderami opinii wśród swoich fanów w danej branży mogą znacznie przyczynić się do rozpoznawalności oraz rozpowszechnienia pozytywnego wizerunku i rekomendacji na temat oferowanych przez Ciebie produktów. Znani blogerzy, videoblogerzy, youtuberzy potrafią być naprawdę cenną machną napędową sprzedaży. Jednakże współpraca z nimi posiada swoje blaski i cienie. Jakie? Poznasz je, czytając poniższy artykuł.

 

Zalety i wady współpracy

Samo znalezienie odpowiedniego influencera to wyzwanie!

Musisz się dobrze zorientować w blogosferze, by podjąć ostateczną decyzje w sprawie wyboru marketingowego wspólnika. Nie rzadko zdarzają się sytuacje, w których wybrani influencerzy okazują się osobami nie wartymi zainteresowania, zarówno dla poczatkującej jak i działającej od dłuższego czasu firmy. Zły dobór influencera to straty. Kiedy bloger nie rekomenduje przesłanych mu w ramach współpracy barterowej produktów lub zaproponowanych usług – tracisz. Masz straty w postaci poświęconego dla niego czasu i przesłanych towarów. Jeszcze gorzej, gdy influencer zdecyduje się wyrazić nieprzychylne opinie. Nie masz wpływu na to co w ostatecznym rozrachunku przekaże swojej publiczności. Dlatego współpraca ta przypomina trochę grę w ruletkę. Zwłaszcza, gdy opiera się ona na wspomnianej wymianie – barterze. Kiedyś tak sposób sprzedaży stosowano w starożytności, kiedy nie znane ludziom były pieniądze. Zwyczajnie dochodziło do wymiany towar za towar lub towar za usługę i nikt nikogo nie wpuszczał w maliny. Obecnie wszystko jest możliwe, gdy brak finansowego wynagrodzenia. Niepewność co do ostatecznego kształtu opinii w zamian za barter to minus. To samo dotyczy niepewnego lokalizowania odpowiedniego influencera. Kiedy nie orientujemy się w branży blogowej zbyt dobrze, możemy sprowadzić na siebie katastrofę! Dlatego lepiej by poszukiwaniem blogera zajmowały się osoby z konkretną wiedzą na jego temat.

Strony Internetowe Poznań

Ogromnym minusem jest fakt, że blogerzy będą liczyli nie tylko na wymianę produkt – reklama, ale przede wszystkim będą chcieli wspomnianego powyżej wynagrodzenia. To kolejny wydatek w Twoim kapitale, z którym należy się prędzej czy później zacząć liczyć. Szczególnie, kiedy influencer dobrze wykonuje zleconą rekomendacje. Wtedy warto wynagrodzić go finansowo.

Co do zalet współpracy, znajduje się wśród nich ogromny autorytet lidera opinii, jakim są influencerzy dla wybranej grupy docelowej. Wielu internautów podejmuje decyzje zakupowe ze względu na pozytywne rekomendacje gwiazdek z blogosfery lub mniej popularnych ekspertów. Zwiększamy zasięg świadomości istnienia naszej marki w sieci, co przekłada się na rosnące nią zainteresowanie. Odbiorcy zaciekawieni towarami lub usługami zaczną trafiać na konały komunikacyjne marki w social mediach. Gdy uda się zaskarbić ich sympatię rośnie prawdopodobieństwo nie tylko dokonania kupna produktów, lecz także ich pozytywnej rekomendacji wśród znajomych, rodziny i innych internautów.

Zajmując się popularnym marketingiem on-line w celu promowania marki można szukać specjalistycznej wiedzy po omacku. Jednak narażasz się w ten sposób na popełnianie niekorzystnych błędów. Możesz ich uniknąć, wystarczy, że skorzystasz z pomocy profesjonalistów. Najlepszych znajdziesz w G2 TEAM. Dla nich social media i promocja on-line nie mają tajemnic. Wszelkie aktywności niezbędne do zbudowania pozytywnego wizerunku Twojej firmy, które należy podjąć w Internecie nie stanowią dla tych profesjonalistów problemu. Rozbudują Twój e-biznes szybciej i skutecznej niż sądzisz. Zaufało im już wielu. Wśród zadowolonych klientów znajdziesz osoby z zagranicy całej Polski. Przejrzyj portfolio firmy i spójrz na jej możliwości. Następnie nie czekaj, aż skontaktuje się z nią Twoja konkurencja. Sam stań na prowadzeniu dzięki współpracy z G2 TEAM.

Projektowanie Stron Poznań