Poznaj najważniejsze zalety posiadania własnego bloga firmowego!

Data dodania: 23.01.2018


W dzisiejszym artykule krótko opiszemy najważniejsze powody, dla których koniecznie powinieneś zastanowić się nad utworzeniem oraz regularną aktualizacją bloga firmowego, prowadzonego przy sklepie e-commerce.

Po pierwsze – działania SEO. Jeżeli myślisz, że zaraz po utworzeniu bloga będzie on na liście najpopularniejszych wyszukiwać – grubo się mylisz. Wynik wyszukiwania dla kluczowych fraz nie od razu osiągnie najwyższe miejsca w Google.  Jest jednak na to sposób – dzięki regularnemu publikowaniu przydatnego contentu na blogu, liczba indeksowanych podstron będzie regularnie rosła – podobnie dzieję się ze słowami kluczowymi, które są wyszukiwane w Google. Efekt jest taki, że dzięki naturalnym wynikom wyszukiwania możemy pozyskać wiele osób potencjalnie zainteresowanych naszymi produktami.

Projektowanie stron Poznań

Po drugie – wirusowość. Pamiętaj, że blog nie musi być jedynym kanałem komunikacji dla twojego sklepu e-commerce. Tworzone przez ciebie artykuły możesz wykorzystywać na wiele, różnych sposobów. Na przykład w ramach sieci społecznościowej na portalu Facebook. W takim wypadku powinniśmy zastosować optymalizację pod media społecznościowe, dając użytkownikom możliwość polubienia wpisów, udostępniania ich oraz dołączenia do społeczności. Dzięki wykorzystaniu tego typu metod, już po krótkim czasie możemy odnotować wzrost liczby odwiedzin na naszej stronie pochodzących z kanałów społecznościowych.

Po trzecie – pamiętaj, że w dzisiejszych czasach konsumenci coraz bardziej cenią sobie obustronną komunikację, ponieważ nie chcą już wyłącznie słuchać tego, co ma do powiedzenia firma lub marka. Dzięki publikacji wartościowych treści, możemy zyskać zaufanie klientów, którzy w efekcie zechcą z nami dyskutować, co przekłada się na ich większą lojalność. Dzięki komentarzom dodawanym na blogu, możemy jeszcze lepiej poznać i zrozumieć ich potrzeby. Dzięki analizie danych możemy również łatwo rozpoznać aktualne trendy, jeśli chodzi o tematy publikacji, a następnie dostosować te najpopularniejsze do naszego kanału, jakim jest blog firmowy.

Po czwarte – dzięki blogowi zyskujemy głos – możemy opisywać nowe usługi czy produkty, publikować ich recenzje, a także dzielić się przemyśleniami lub nawet odwoływać się do różnego rodzaju wydarzeń branżowych. Jeżeli chcesz być ekspertem w swojej dziedzinie – zacznij od pisania merytorycznych artykułów.

Pozycjonowanie stron internetowych Poznań

Podsumowując, posiadanie i regularna aktualizacja bloga firmowego wymaga od ciebie sporej wiedzy, a także pomysłowości, która nada blogowi coś, co będzie go wyróżniać. Będziemy musieli poszerzać swoją wiedzę, aby blog nie tracił na aktualności i podążał za trendami, jednak to bardzo pożyteczna wiedza, którą wykorzystasz na wiele sposobów.