Poznaj rodzaje systemów CRM i wybierz najlepszy z nich dla swojej firmy!

Data dodania: 23.01.2018


CRM to innymi słowy zarządzanie relacjami z klientami. Istnieją różnego rodzaju systemy CRM, których zadaniem jest przechowywanie i następnie analiza danych klienckich. To naprawdę może usprawnić i ułatwić funkcjonowanie w różnego rodzaju przedsiębiorstwach, dzięki zastosowaniu automatyzacji szeregu czynności związanych z bieżącą obsługą klientów i kontaktem z nimi. Czy wiesz, że wiele firm nie wyobraża sobie już funkcjonowania bez stosowania jednego z systemów CRM? Potwierdza to skuteczność tej metody zarządzania pracą. Pojawia się jednak pytanie – który CRM będzie najlepszy dla mojej firmy. Nie martw się – specjalnie dla ciebie przygotowaliśmy podział systemów CRM, który został przez nas krótko scharakteryzowany.

Projektowanie stron Poznań

Pierwszy rodzaj to CRM operacyjny. Zakłada on, że sukces firmy jest zależy w dużej mierze od pozytywnych i regularnych relacji z klientami i innymi kontrahentami. Właśnie dlatego jest skoncentrowany na automatyzacji procesu obsługi, który prowadzi do doskonalenia usług świadczonych przez firmę. CRM operacyjny opiera się na rejestracji i analizie wszelkich interakcji z klientami, takich jak dane transakcyjne, dane o produktach i wiele innych. Następnie system udostępnia dane informacje do odpowiednich działów, takich jak dział HR, dział sprzedaży, czy też marketingu. Dzięki temu procesy podejmowane w wymienionych działach mogą zostać jeszcze lepiej usprawnione.

Czas na drugi rodzaj – CRM analityczny. Ten system jest z kolei odpowiedzialny za przechowywanie, przetwarzanie i analizę danych, które zostały zebrane przez wszystkie działające w przedsiębiorstwie serwery. To prosta droga do lepszego zrozumienia potrzeb i zachowań konsumentów, dzięki której łatwo możemy zacząć proponować im produkty, które mogą okazać się niezbędne dla nich.

Jak możesz wykorzystać informacje zdobyte za pomocą analitycznego systemu CRM? Przede wszystkim dzięki nim będziesz miał okazję lepiej ukierunkować swoje działania sprzedażowe. System potrafi wyfiltrować najważniejsze informacje odnośnie preferencji zakupowych klientów spośród ogólnej bazy danych. Robi to na podstawie ich historii zakupowej czy wyników sprzedażowych i dzięki temu daje nam możliwość trafniejszego kierowania oferty do konkretnej grupy docelowej. Dzięki niemu zmierzysz również poziom zadowolenia twoich klientów, a także przeanalizujesz tendencje wśród ich zachowań. Ta wiedza pozwoli ci na jeszcze lepszą komunikację z nimi. W przeciwieństwie do CRM operacyjnego – analityczny skupia się na dokładnej analizie zebranych przez nas danych. Oba systemy różnią się od siebie, dzięki czemu po zapoznaniu się z ich funkcjonalnościami możesz podjąć decyzję odnośnie tego, który wybierasz do swojej firmy.

Pozycjonowanie stron internetowych Poznań