Czy warto inwestować w pozycjonowanie strony?

Data dodania: 14.09.2016


Wyobraźmy sobie klienta, który jest zainteresowany zleceniem specjalistom stworzenia strony internetowej. Co zrobi najpierw? 9 na 10 osób włączy komputer lub sięgnie po smartfona i wpisze interesujące go hasło w wyszukiwarkę Google. A tutaj króluje zasada kto pierwszy, ten lepszy. Żeby znaleźć się na szczycie listy wyników i trafić do zainteresowanych klientów warto skorzystać z usług pozycjonowania stron internetowych.

Co to jest pozycjonowanie

Zacznijmy od podstaw: czym jest pozycjonowanie stron internetowych? To szereg działań, które mają na celu doprowadzenie określonej witryny na szczyt listy w wyników wyszukiwarki na określoną frazę. Pozycjonowanie określa się mianem SEO, czyli search engine optimalisation, co w przełożeniu na język polski oznacza po prostu optymalizację dla wyszukiwarek internetowych.

O tym, że wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania jest niezbędna w walce o nowych klientów i budowanie pozytywnego wizerunku marki nie trzeba chyba nikogo przekonywać. Wystarczy pomyśleć – jak często sami szukamy interesujących nas firm, usług czy treści na dalszych stronach wyników Google? Otóż to, druga strona bywa odwiedzana dość rzadko, ale to, co znajduje się na kolejnych odsłonach wyników trafia już tylko do naprawdę wytrwałych poszukiwaczy.

pozycjonowanie strony internetowej poznań seo

Zobacz: pozycjonowanie stron Poznań

Struktura i zawartość

Strategie związane z SEO mają dwojakie znaczenie – strony internetowe Poznań mają być zoptymalizowane zarówno pod względem struktury jak i treści. Dostosowanie struktury powstającej witryny powinno obejmować różne aspekty strony technicznej strony www, w taki sposób, aby roboty Google analizując naszą stronę odczytywały ją jako przyjazną dla użytkownik – mimo tego, że większość tych modyfikacji nie jest widoczna dla odwiedzających stronę gości. Zawartość strony także musi odpowiadać określonym standardom – od właściwych nagłówków, przez trafne słowa kluczowe, aż po unikatowe, przydatne dla użytkownika treści (czyli: content marketing).

Pozycjonowane strony na własną rękę

O pozycjonowaniu jest już głośno od dłuższego czasu i większość właścicieli stron internetowych słyszało o tym nie raz. Część z nich słusznie decyduje się oddać sprawę w ręce profesjonalistów, którzy na podstawie kompleksowych analiz proponują wdrożenie strategii SEO, w oparciu o wykorzystanie odpowiednio dobranych narzędzi.

Polecamy: strony internetowe Poznań

Jednak nie brakuje osób, które próbują samodzielnego pozycjonowania. Jakie są tego efekty? Niestety rzadko kiedy takie amatorskie działania przynoszą oczekiwane rezultaty. W najgorszym przypadku właściciel strony www (Poznań) naraża się na dotkliwe kary ze strony giganta z Mountain View. Google jest coraz bardziej wrażliwy na mało subtelne działania, określane jako Black Hat SEO, czyli niedozwolone praktyki, które mają oszukać roboty wyszukiwarki i podnieść pozycję witryny w wynikach. Najbardziej surową karą za takie działania jest wykluczenie strony internetowej z indeksu, co w praktyce oznacza, że nasza witryna znika z wyników wyszukiwania.

W ciągu ostatnich kilku lat technologia analizy treści i struktury stron www uległa poważnym zmianom. Kiedyś skuteczne było upychanie dużej ilości fraz kluczowych, dzisiaj algorytmy Google są dużo bardziej wyrafinowane, więc jeżeli chcemy skutecznie i trwale zadbać o dobrą pozycję naszej strony www (Poznań) lepiej korzystać z usług specjalistów.