Strona WWW a wiarygodność firmy

Data dodania: 22.05.2017


Temat jest dość złożony, ponieważ na wiarygodność firmy wpływają również inne czynniki (np. opinie na Facebooku, popularnych serwisach z opiniami czy opinie znajomych), nie tylko strona. Dodatkowo w dzisiejszych czasach każdy jest w stanie stworzyć własną stronę internetową – nawet nieuczciwa firma, jednak to nie przeszkadza sądzić użytkownikom, że brak strony WWW jest sygnałem do nierobienia na niej zakupów. Jak widać powiedzenie „nie ma Cię w internecie to nie istniejesz”, jest tutaj w pewnej części adekwatne.

Czy moja firma musi mieć stronę WWW?

Powinna. Użytkownicy, czyli potencjalni klienci, często robią zakupy przez internet. Według danych z CBOS, dotyczących zachowania internautów z 2016 roku, aż 45% z nich robi zakupy online. Tyczy się to nie tylko zakupu produktów, ale również zakupu usług (np. pozycjonowanie, treningi personalne z opieką trenera itp.). Warto też pamiętać o tym, że w dzisiejszych czasach każdy może mieć stronę internetową – i właśnie dlatego firma, która jej nie ma, wzbudza podejrzenia wśród użytkowników. Obecnie coraz częściej słyszy się o oszustwach przez internet,dlatego też strona WWW daje minimalne poczucie pewności, że firma jest jednak prawdziwa.

Strona jako wizytówka

Strona WWW jest w internecie tym, czym wizytówka w świecie realnym. Oprócz tego pełni kilka innych, istotnych ról. Dzięki firmowej stronie WWW klient wie, czego się spodziewać po produktach, usługach a także czasami po pracownikach. To po prostu wizytówka przedsiębiorstwa w sieci. I ponieważ taka strona reprezentuje firmę, powinny się na niej znaleźć takie dane, jak kontakt, NIP, REGON, obowiązkowo nazwa firmy i jej adres. Trzeba pamiętać tylko o umieszczeniu dodatkowych podstron, żeby przyciągnąć do siebie jak najwięcej osób. Warto opublikować zakładkę „o firmie”. Klienci lubią wiedzieć, że mają do czynienia z ludźmi, a nie z maszynami. Lubią wiedzieć, z kim rozmawiają i u kogo będą robić zakupy. Dodatkowo konieczna jest zakładka oferta/produkty, a także cennik, jeżeli nie rezygnuje się z podawania cen przy produktach/usługach. To absolutna podstawa! Warto też w kontakcie umieścić mapkę, która ułatwi potencjalnym klientom dojazd do siedziby firmy.

Jak powinna wyglądać dobrze zrobiona strona?

Przede wszystkim strona musi być przejrzysta. Obowiązkowy jest nie tylko tekst, który wpłynie na SEO, ale również zdjęcia lub grafiki, które w znaczny sposób zmieniają użyteczność strony dla użytkownika. Dodatkowo w obecnych czasach strona musi być dostosowana do urządzeń mobilnych, bo aż 80% internautów według badań CBOS na 2016 rok korzysta z sieci przy użyciu urządzeń mobilnych. Oznacza to, że strona nie może „się rozjeżdżać” na tabletach lub smartfonach. Powinna płynnie dopasowywać szablon do rozdzielczości urządzenia, na którym jest otwierana. Nie jest to łatwe zadanie, a na pewno jest czasochłonne i kosztowne, ale te działania się zwracają. Według CBOS około 45% użytkowników internetu robi w nim zakupy – jeżeli sklep ma odnieść sukces, to nie może zamknąć się na tak ogromną grupę ludzi!

strony www Poznań