Strona WWW jako CV? Czemu nie!

Data dodania: 23.05.2017


Strona WWW jako CV to bardzo dobry pomysł. Obecnie można w tym celu użyć różnych portali, jak np. pracuj.pl czy LinkedIn, do stworzenia własnego CV, jednak w niektórych branżach stawia się na kreatywność i pomysł. Tak naprawdę czasami jest tak, że im bardziej kreatywne (i jednocześnie przejrzyste) CV, tym lepiej. W takiej sytuacji można rozważyć stworzenie strony WWW i zrobienie z niej swojego CV.

Na takiej stronie internetowej można umieścić absolutnie wszystko. Tak naprawdę tutaj ograniczeniem jest głównie wyobraźnia. Można stworzyć osobne podstrony na umiejętności, wykształcenie, doświadczenie oraz „o mnie”, co skutecznie zastąpi list motywacyjny. Dobrym pomysłem byłoby również umieszczenie swojego portfolio, jeżeli możemy to zrobić pod względem prawnym. Nie można jednak zapominać o zdjęciach – zwłaszcza przy zakładce „o mnie”. Ludzie lubią wiedzieć, z kim piszą czy rozmawiają, dlatego nie trzeba się obawiać umieszczania swoich zdjęć w najlepszych do tego miejscach. Trzeba jednak pamiętać o tym, że zdjęcia na takiej stronie muszą spełniać określone wymogi i standardy – lepiej chwilę poczekać i zrobić profesjonalne zdjęcie do CV, niż wstawić selfie. Jeżeli jednak branża na to pozwala, to można wstawić nietypowe zdjęcie, np. w branży turystycznej zdjęcia na tle gór czy na szlaku w lesie nie będą nietaktem.

A może film?

Film na stronie WWW to też bardzo ciekawa opcja. Często takie filmy są wykorzystywane zamiast tradycyjnych listów motywacyjnych. Jeżeli chodzi o różne, kreatywne branże, jest to doskonały pomysł, dzięki któremu bardzo łatwo potencjalny pracodawca zapamięta pracownika. Jeżeli chce się umieścić taki filmik na osobnej podstronie, warto mimo wszystko dodać trochę tekstu. Będzie to bardzo korzystne dla SEO – im lepszy i bardziej treściwy tekst, tym większe szanse na to, że witryna znajdzie się wyżej w wynikach wyszukiwania. Im wyżej strona WWW będzie w wyszukiwarce Google, tym większe prawdopodobieństwo, że firma rekrutująca czy potencjalny pracodawca ją zauważy.

Niektórzy decydują się na strony typu one-page, na której umieszczają sam filmik. Często te osoby nagrywają bardzo długie filmy, których długość znacznie przekracza 5 minut. Potencjalny pracodawca raczej nie obejrzy go do końca przy takiej długości, dlatego w takim wypadku warto pomyśleć o dodaniu chociażby portfolio na stronę i o skróceniu filmiku.

Jaka domena?

Jeżeli chodzi o strony WWW, które są tworzone jako CV, to najlepszym pomysłem będzie stworzenie domeny z imienia i nazwiska. Dzięki temu potencjalny pracodawca będzie miał ogromne szanse znaleźć taką stronę razem z informacjami o kandydacie od razu. Oczywiście warunkiem jest odpowiednia optymalizacja strony, jednak przy odrobinie chęci i czasu każdy może to zrobić. Fakt jest jeden – pracodawcy często wpisują swoich potencjalnych kandydatów w Google i często na pierwszym miejscu pojawiają im się linki do prywatnych profili na Facebooku. Lepiej, żeby jednak pracodawca zobaczył schludne i kreatywne CV, niż prywatny profil.

Tradycyjne CV powoli „wychodzą” z mody, zwłaszcza w branżach kreatywnych. Warto jednak mieć je w zapasie, ponieważ nigdy nie wiadomo, kiedy się ono przyda. Warto brać je również na rozmowy kwalifikacyjne – może pomóc kandydatowi do pracy poczuć się pewniej i zawsze przypomną o jakimś istotnym aspekcie, jeżeli na rozmowie nastanie niezręczna cisza.

strony www Poznań