Strona WWW jako wizytówka firmy

Data dodania: 22.05.2017


W obecnych czasach każdy może zrobić stronę WWW. Częściowo przez to firmy, które nie mają własnej strony internetowej, są postrzegane jako nieuczciwe lub nawet jako firmy które zajmują się wyłudzaniem pieniędzy od ludzi i po prostu oszukiwaniem innych. Dzisiaj naturalnym odruchem jest sprawdzanie, czy konkretna firma ma swoją stronę internetową lub fanpage na Facebooku. Jeżeli ich nie ma – potencjalny klient zaczyna podejrzewać, że ma do czynienia z oszustwem.

Firma-krzak

W sieci funkcjonuje słowo „firma-krzak”. Firma-krzak oznacza firmę, która bierze za coś (usługa, produkt) pieniądze, a potem znika bez śladu. Wbrew pozorom takich firm jest naprawdę bardzo dużo i rośnie liczba osób przez nie oszukanych. Jeżeli danej firmy nie ma w internecie (i nie chodzi o panoramę firm czy wyłącznie wzmianki o firmie), to jest to jasny sygnał dla internaty, że firma może być oszustwem. Mało kto ryzykuje zakupy w firmie, o której nic nie wie. To wszystko sprowadza się do jednego – klienci w 90% przypadków sprawdzają firmę w internecie.

Research firmy to norma

Konsumenci chcą wiedzieć, czy nie natkną się na firmę-krzak i czy nie zostaną oszukani. Zanim dokonają u Ciebie zakupu, najpierw sprawdzą ją w Google. Wejdą na stronę, przejrzą ofertę, sprawdzą Facebooka i recenzje na nim. Dodatkowo częstą praktyką jest wyszukiwanie opinii bezpośrednio w wyszukiwarce Google – są one dużo bardziej wiarygodne, ponieważ firma nie jest w stanie ich ukrywać ani kontrolować, tak jak da się to robić np. na Facebooku. Popularne serwisy, w których można wystawiać opinie, to Opineo, Ceneo, a nawet Wykop.

Dlaczego warto zainwestować w stronę WWW?

Jeżeli strona WWW będzie kiepsko zrobiona, to firma najprawdopodobniej straci klientów. Przez kiepsko można rozumieć wiele czynników, takich jak: brzydkie zdjęcia czy grafiki, tekst z błędami, strona nieresponsywna, nieadekwatny do branży szablon czy kolorystyka. Obecnie 45% Polaków* dokonuje zakupu przez internet – brak strony WWW (lub brzydka strona) to pozbawienie siebie możliwości dotarcia do tej grupy klientów. Jak już było wyżej wspomniane, gdy internauta nie znajdzie informacji na temat firmy w internecie, rzadko kiedy ryzykuje i po prostu rezygnuje z zakupu w niepewnym źródle. Jeżeli strona jest nieresponsywna, to firma pozbawia się kolejnej możliwości dotarcia do potencjalnych klientów, ponieważ aż 86% internautów* korzysta z internetu z urządzeń mobilnych, takich jak smatfony, tablety czy laptopy.

Co można osiągnąć, mając zadbaną, nowoczesną, responsywną stronę WWW?

1. Firma dotrze do zupełnie nowej grupy klientów. Ciekawa treść, ładne grafiki i nowoczesny, przejrzysty szablon zachęcą konsumentów do zakupu produktu lub usługi.
2. Firma zaistnieje w sieci. Dzięki temu ludzie będą mogli poznać firmę, jej misję, historię, ofertę oraz opinie – dzięki temu znacznie zwiększą się szanse sprzedaży.
3. Firma stanie się widoczna dla wyszukiwarki Google – dzięki temu większy procent internautów dotrze do oferty firmy. Wraz z ilością odwiedzin wzrasta szansa na sprzedaż.
4. Firma ze stroną internetową wzbudza zaufanie. Dla wielu ludzi firmy bez strony WWW „nie istnieją”. Powszechne jest myślenie, że firma bez strony to oszustwo.

* Dane z badań CBOS na rok 2016.

strony www Szczecin