Wybór pomiędzy pozycjonowaniem a reklamami AdWords

Data dodania: 24.07.2017


Projektowanie stron szczecin

Dwie formy działań marketingowych podejmowanych w Internecie przez coraz większą liczbę firm to SEO oraz AdWords. Składają się one na Search Engine Marketing, oznaczający działania promocyjne dotyczące danej strony www, które w efekcie prowadzą do uzyskania przez nią wysokich pozycji w wynikach wyszukiwarek dotyczących określonych słów. Które z narzędzi jest lepsze? Pozycjonowanie czy płatne reklamy umieszczane w Google AdWords? W niniejszym artykule znajdziesz ich porównanie.

SEO i AdWords stosować razem czy osobno?

Na początku należy zaznaczyć, że algorytmy rządzące w wyszukiwarce Google są całkowicie inne dla działań pozycjonerskich z zakresu SEO jak także dla płatnych reklam w AdWords. Dlatego narzędzia te nie działają identycznie! Wyniki pozycji danej strony wwww wśród wyszukiwań w wyszukiwarkach są zależne od skutecznie prowadzonego SEO i nie maja na nie wpływu wyświetlane reklamy AdWords. Można zdecydować się jedynie na pozycjonowanie witryny lub na reklamę wizualną pojawiającą się dzięki zastosowaniu drugiego z wymienionych narzędzi marketingu internetowego. Okazuje się, że możliwa jest także opcja połączenia obu działań, tak zwana synergia. Jej skutkiem będzie wzajemne uzupełnianie się SEO oraz reklam Adwords, co przełoży się na osiąganie lepszych rezultatów. Ponieważ, jeśli potencjalnego klienta nie zainteresuje Twoja reklama to jest szansa, że dzięki SEO i tak trafi on na oferowany przez Ciebie produkt lub usługę. Zwyczajnie działasz na dwóch frontach i każdy z nich może przynieść zyski. Z całą pewnością synergia narzedzi przełoży się na rosnący ruch na Twojej witrynie, a to z kolei może zaowocować kolejnymi klientami i wzrostem sprzedaży.

Projektowanie stron wrocław

SEO vs. Adwords – tabelka porównawcza

  SEO AdWords
Czas Długi okres oczekiwania na rezultaty Krótki okres oczekiwania na rezultaty
Płatność Jest uzależniona od kilku czynników m.in.:

– aktualna pozycja fraz i ich popularność w wyszukiwarkach internetowych

-branża w jakiej działasz

-działania SEO podejmowane przez Twoją konkurencje

Opłacamy czas trwania kampanii reklamowej
Kontrola postępów Raporty firmy prowadzącej Twoje SEO lub inwestycja w program zewnętrzny do monitorowania postępów pozycjonowania strony Panel administracyjny Adwords
Ilość fraz kluczowych Niewielka, wybierane jest kilka zalecanych słów Bardzo duża
Trwałość efektów Rezultaty są trwałe Rezultaty są krótkotrwałe, trwają dopóki finansujemy swoją kampanie
Bariery blokujące skuteczne działania Zmieniające się algorytmy wyszukiwarki Google Programy mające za zadanie blokować reklamy internetowe
Zmiany algorytmów Google Są bardzo odczuwalne Brak reakcji na zmiany algorytmów

 

Generalnie warto spróbować obu narzędzi. Jednakże jeżeli dopiero zaczynasz swoja działalność w sieci najszybsze efekty uzyskasz przy pomocy kampanii reklamowej AdWords, ale pozycjonowanie będzie nadal nieuniknione, ponieważ tylko SEO może zapewnić uzyskanie wysokich pozycji w wyszukiwarce. Najlepiej jest skorzystać z usług pozycjonerskich oraz z zakresu AdWordsów oferowanych przez doświadczone agencje internetowe. G2 TEAM specjalizuje się w optymalizacji stron www dla wybranych wyszukiwarek. Lepiej zlecić to zadanie profesjonalistom niż samodzielnie popełniać niepotrzebne błędy i wydłużać swoją drogę na szczyt. Zapraszamy do zapoznania się z ofertą!