Zła praktyka reklamowa na Instagramie działa jak strzał w stopę

Data dodania: 18.08.2017


Wydawałoby się, że prowadzenie działań marketingowych w oparciu o serwis fotograficzny, jakim jest Instagram nie może przysporzyć wielu problemów. Jednakże wbrew pozorom istnieje ryzyko popełnieniu kilku błędów, które negatywnie wpływają na odbiór działań promocyjnych przez internautów. Zanim rozpoczniesz przygodę z kontem na Instagramie poznaj listę zakazanych praktyk. Natomiast, jeśli prowadzisz profil od dłuższego czasu przyjrzyj mu się uważnie i jak najszybciej usuń ewentualne, niepotrzebne błędy. W poniższym artykule znajdziesz najgorsze z negatywnych działań podejmowanych przez użytkowników portalu.

Katalog instagramowych wpadek

Na pierwszym miejscu znajdują się nieodpowiednie hasztagi. Zdarza się, że są stosowane w zbyt małej ilości. Z badań wynika, iż umieszczenie ponad dziesięciu znaczników z popularnym # przynosi duży przyrost interakcji obserwujących konto, jest to koło 80%. Nie wolno także umieszczać hasztagów nie nawiązujących do tematyki zamieszczanych zdjęć, ponieważ jest to nie tylko nie logiczne, ale przede wszystkim negatywnie odbierane przez fanów.

Wrzucaj bardzo dobre jakościowo klipy video i fotografie. Nie przywiązuj zbyt dużej wag do nadmiernej ilości zdjęć, zbyt częste publikacje nie mające związku z marką lub powtarzające już udostępnione materiały nie świadczą o solidności, a w najgorszym przypadku mogą odstraszyć odbiorców.

Brak zamieszczania linków prowadzących do stron www Twojej marki, a w szczególności podstron umożliwiających dokonanie zakupu reklamowanych produktów albo usług z pewnością nie da wzrostu sprzedaży i zainteresowania. W bio na Instagramie obowiązkowo trzeba umieścić odsyłacze. Nie zaprzepaszczaj ogromnej szansy na pozyskanie klientów.

Konto firmy na Instagramie nie może być prywatne. W ten sposób nie dotrzesz do grupy docelowej, nikogo sobą nie zainteresujesz i nie uzyskasz rosnącej liczby fanów, a co za tym idzie zysków z sprzedaży. Twoja działalność jest skierowana na ludzi, więc niech będzie dla niej dostępna pod każdą postacią.

W prowadzeniu konta na Instagramie oraz pozostałych portalach społecznościowych mogą pomóc eksperci. Specjalistów od social mediów i marketingu internetowego pracują w uznanej zagranicą i w Polsce agencji G2 TEAM. Profesjonaliści chętnie podejmą z Toba współpracę i szybko wykreują pozytywny wizerunek marki w sieci. Przejrzyj udostępnione na stronie firmy bogate portfolio oraz ciekawą ofertę i daj sobie szansę na postęp. Siedzibę agencji znajdziesz w Poznaniu, Szczecinie i Berlinie. Nie czekaj, aż wyprzedzi Cię konkurencja!